Reebok – príbeh značky, ktorá si na úspech musela počkať
Reebok – príbeh značky, ktorá si na úspech musela počkať
Reebok je značka, ktorá vo svete športovej módy zanechala nezmazateľný odtlačok. Produkty tohto brandu môžete vidieť v telocvičniach, fitnescentrách, na tenisových kurtoch i v basketbalových halách.
Reebok staval na solídnych základoch
Značka Reebok sa „narodila“ v Anglicku v roku 1958. Jej „rodičmi“ boli Joe a Jeff Fosterovci, vnuci istého Josepha Wlliama Fostera. Ten sa výrobe atletickej obuvi venoval už od roku 1895 a obúval dokonca účastníkov letných olympijských hier 1924. Bratia tak akurát nadviazali na silnú rodinnú tradíciu.
Prečo Reebok?
Puma bola obsadená, čo teda vymyslieť? Pri výbere názvu svojej firmy sa bratia inšpirovali slnečnými pláňami horúcej Afriky. Práve tam, na území Zimbabwe či Lesotha, sa preháňa tvor, ktorého latinský názov znie Pelea capreolus. Ide o istý druh antilopy, v anglicky hovoriacich krajinách známej pod názvom „grey rhebok“. Fosterovci boli presvedčení, že ladnosť a rýchlosť – vlastnosti tohto afrického zvieraťa – by mohli byť vlastné aj Reebok teniskám.
Úspech? Stačí vydržať 20 rokov...
Než si ich svet všimol, prežili Fosterovci pár krušných rokov. Zlom prišiel v roku 1979, na výstave obuvi v Chicagu. Tenisky z Británie padli do oka istému Paulovi Firemanovi, americkému distribútorovi. Atribúty obuvi Reebok vyhodnotil ako pozitívne a predpokladal, že značka by sa v Severnej Amerike mohla uchytiť. A mal pravdu. Aj keď pár elegantných tenisiek stál zhruba 60 dolárov (čo bolo dosť veľa), v priebehu dvoch rokov stúpli zisky z ich predaja na úroveň 1,5 milióna dolárov.
Konečne niečo aj pre dámy
Brand si pomerne rýchlo získal obľubu, no Reebok dámske tenisky sa na trhu objavili až tri roky po uvedení značky na americkom trhu. Avšak ohlas, ktorý nové dámske tenisky na trhu v Severnej Amerike spôsobili, bol obdivuhodný. „Reeboky“ pre dámy aj pánov sa predávali tak dobre, že značka sa počiatkom 80tych rokov 20. storočia stala na trhu so športovou obuvou jedným z dominantných hráčov.
Marketing kráča s dobou
Vlastnú identitu pomáha značke budovať premyslený marketing, ktorý v plnej miere reflektuje moderné trendy. Značkové tenisky či mikiny Reebok môžete vidieť napríklad na CrossFit podujatiach – firma totiž propagáciu svojich produktov stavia aj na tejto subkultúre, vyznávajúcej zdravý životný štýl a pohyb. V roku 2016 vedenie spoločnosti dokonca zakázalo podávať niektoré pokrmy vo svojej jedálni (napríklad biely chlieb, cestoviny a sladké tyčinky).