Lacoste – po stopách krokodíla
Lacoste – po stopách krokodíla
Dnes nie je ničím výnimočným, ak profesionálny športovec vstúpi do zradných vôd biznisu. Niektorí kupujú nehnuteľnosti, iní sa snažia presadiť na burze, ďalší zakladajú módne značky. K pionierom tohto prístupu možno zaradiť René Lacosteho, zakladateľa brandu s krokodílom v znaku.
Lacoste patril k najlepším tenistom svojej doby
René Lacoste bol v prvej tretine minulého storočia hviezdou „športu gentlemanov“. Dosiahol viaceré pamätné triumfy a stal sa niekoľkonásobným držiteľom grandslamových titulov. Jeho športové majstrovstvo mu v polovici 20tych rokov 20. storočia vynieslo prvé miesto vo svetovom tenisovom rebríčku. Značku Lacoste, ktorú neskôr preslávili napríklad Lacoste tenisky, založil známy tenista v spolupráci s biznismenom André Gillierom v roku 1933.
Logo inšpirovala stávka s trénerom
Logo s krokodílom bolo inšpirované príhodou zo stretnutia Davis Cupu v Bostone. Lacoste mal pred jedným zo svojich zápasov uzavrieť stávku so svojim trénerom, predmetom ktorej bol údajne kufrík z krokodílej kože. Lacoste ho videl v obchode a veľmi sa mu páčil. Zápas síce prehral a kufrík nedostal, príhoda však inšpirovala amerického novinára, ktorý mladému tenistovi dal prezývku „aligátor“. Aj táto zaujímavá príhoda prispela k tomu, že pánske topánky, parfémy či odevy od Lacoste sú prosto nezameniteľné.
Inovatívny prístup v kontraste s tradicionalizmom
Lacoste bola jednou z prvých módnych značiek, ktorá svoje športové tričká a topy vybavila logom. Brand tak vydláždil cestu ďalším fashion značkám a odvážnym dizajnérom a aj vďaka tomuto počinu si získal uznanie od odbornej i laickej verejnosti. Pozoruhodným je tiež fakt, že Lacoste takmer 30 rokov vyrábal len polokošele bielej farby. Niet sa však čomu diviť, veď biela polokošeľa so zeleným krokodílom vyzerá aj po viac ako 80 rokoch svojej existencie nadčasovo a bielo-zelená kombinácia je dodnes charakteristická aj pre mnohé tenisky Lacoste.
Lacoste v roku 2018 dočasne zmenil logo
Nestáva sa každý deň, aby svetoznáma značka úplne „prekopala“ svoje logo. Firma Lacoste tak učinila v roku 2018, aby zvýšila povedomie o programe ochrany najviac ohrozených zvierat na svete. Zeleného krokodíla nahradila desiatkou kriticky ohrozených zvierat, pričom každý dizajn sa vyrobil v limitovanom počte; a ten korešpondoval s počtom zostávajúcej populácie každého zvieraťa. Nielen pánske polokošele od Lacoste tak zdobili obrázky papagája Kakapo, nosorožca jávskeho či sumatrianskeho tigra. Super ťah, ktorý prilákal pozornosť svetových médií!